Welk chocolaatje eet De Cock?

juni 27, 2000  |   Nieuws   |   4bees  |   0 Comment

NRC Handelsblad
gepubliceerd 27 juni 2000

HENK VAN GELDER
De directie van Droste wilde nu eens iets anders. Het wordt steeds lastiger – en duurder – om nog op te vallen in het verbale en visuele geweld van de reguliere reclameblokken. Misschien was het beter (en in elk geval goedkoper) om eens wat geld te steken in de sector product placement: sluikreclame in een bestaand tv-programma. En zo kwam Droste terecht in de politieserie Baantjer van RTL4.

Dat was echter geen succes. “Je moest Droste echt zóeken,” zei commercieel directeur Henk Bijma kortgeleden in het vakblad Reclameweek. “Het kwam er absoluut niet uit. Als iemand een chocolaatje staat te eten, is het een beetje vreemd als er ingezoomd wordt wanneer het chocolaatje naar de mond gebracht wordt. Tenzij daar misschien cyaankali in zit als er een moord wordt gepleegd. Ons product lag eigenlijk een beetje anoniem op tafel. Dan keek je bijvoorbeeld tegen de zijkant aan of iemand had het in zijn hand maar hield die tegelijkertijd over het merk heen.” Na dertien afleveringen had Droste er dan ook zijn bekomst van.









Related Posts

There is no related post.